Håller igång

Vi kom hem från församlingshemmet för en stund sedan. William somnade nästan direkt, lite grinig. Men han blev en aning över trött. Fast det är självklart att han blir det, så mycket som han håller i gång. Skulle tro att William tyckte det var ännu roligare idag, eftersom att det var en bebis som var en månad äldre och kunde samma saker som honom. Så de kröp iväg.

På eftermiddagen ska jag iväg till lägenheten och skruva ihop två lager hyllor, som skall stå i walk in garderoben och bädda både min och Williams säng, samt måla klart listen i köket. Får se om Mallan kommer förbi och hjälper till, beror på när hon kommer hem från sin mor.

Ikväll kommer Williams morfar hem från Kiruna. Det är lite trist om dagarna, när han inte är hemma. Och det syns verkligen på William att han tycker om sin morfar, hans ögon lyser upp och han ler med hela ansiktet.

Imorgon ska jag och min far skruva upp krokar, tavlor och gardinstänger. Eftersom att det är både trä och betong väggar, så får min far sköta det. För då vet jag att det blir rätt pluggar. Sen är det ganska skönt att få slippa göra det!

Pratade med en person på arvidsjaur hem för ett tag sedan, för att höra när de kommer och lägger golven. Tydligen skulle mattläggarn höra av sig senast på onsdag. Det kommer bli så fint i lägenheten med nya golv. De ska även lägga ny matta i badrummet, men det fick inte jag bestämma. Kunde dock säga att det helst fick vara ljust. Eftersom att väggarna är kalk vita.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0