Skellefteå, Byske, Piteå och en rumpskakare

Igår var jag och min far till Skellefteå och hämtade mina soffor och deras sängar. Borde jag tänkte köpa fanns tyvärr inte på lager, men reserverade ett och ska hämta det om ungefär en månad, samtidigt som mina föräldrar ska hämta deras bäddmadrasser. William var med sin pappa under dagen och sedan med sin mormor från klockan tre, tills vi kom hem igen.

Far gjorde en kaross besiktning på bilen och sedan åkte vi till stan för att inhandla en täck jacka åt William, samt sockar och en tunn mössa, som han ska ha under den tjockare i vinter. Han fick även ett par tuffa jeans från cubus som liknar mina. Sen åkte vi förbi barnens hus för att köpa en ny napp till Williams "sovar" flaska. Träffade även syster Ingela mitt i alltihop. Och så åt jag och far buffé på kina, mycket gott!

Sen åkte vi till byske för att lämna saker hos syster Ida och Arne, samt dricka kaffe förstås. Efter det blev det raka spåret mot Piteå för att hämta ut Williams sex månaders paket som han fått från libero.se. Anledningen till att vi passade på att hämta ut det, var att far inte ville köra grusväg med hyrsläpet.

Förresten så är min far och jag rätt lika varandra, med att vi alltid vill ha rätt. Så vid Piteå havsbad, började vi diskutera vägar och det fortsatte minst i tjugo minuter, vi har fortfarande inte kommit överrens om det. Men jag ska visa honom på eniro, så han inser att jag har rätt ändå! Hahaha!

När vi kom hem möttes jag av en liten kille som kröp på golvet mot mig, lilla hjärtat hade nog saknat mig. Men antagligen inte lika mycket som jag saknade honom.

William slog förresten ett nytt eget rekord i onsdags, genom att somna tidigt, han somnade 19.00! Blev helt chockad när klockan passerade elva och han fortfarande sov. Dock vaknade han en gång under natten, men somnade om snabbt och vaknade vid nio för dagen.

Ikväll somnade han lite före nio, tror att han kommer sova till sju eller åtta imorgon, för han åt så pass bra innan han somnade. Det är ganska skönt att få en liten stund för sig själv, innan man går och lägger sig.

Och idag monterade jag, far och William ihop mina föräldrars säng. William hjälpte inte direkt till utan han ställde sig upp mot mittenbalken och stod och vikade på rumpan. Han är bara för söt!

Det som är lite extra kul är att om jag säger "akta huvudet", så ställer han sig ner på knä igen. Men om jag säger ajabaja, så fortsätter han. Tror dock att han lärt sig att jag säger akta huvudet, så fort jag ser att han börjar tappa balansen, när han står på händer och tår. Vilken duktig kille jag har!

Han har förresten fått nya byxor, en leksak och body från villervalla, som finns på flugger här i Arvidsjaur. Ska ta kort eller låna bilder från villervallas hemsida. Men det gör jag nästa gång.


/ Inger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0