dåligt utbud och för lite sömn

Dax att få låta som en gnäll spik!
Ska börja med att berätta att William äter riktigt bra med gröt innan han ska
lägga sig, men han är en sådan kille som mer än gärna vill dricka välling tills han somnar.

Hur som helst så är han laktosintolerant, det har han alltid varit mer eller mindre.
Och det är hur svårt som helst att hitta välling som är mjölkfri eller låglaktos, de två
till höger har jag pendlat fram och tillbaka med att ge honom, beroende på hur krånglig
magen har varit. Dock känns det rent för jävligt att vara tvungen ge honom sex måndaders
välling, bara för att det inte finns något annat. En gång har jag hittat den i mitten, fast för ett åringar.


Den senaste tiden har William vaknat två ggr per natt, för att han är hungrig.
Och nu har jag ledsnat, därför har jag testat ge honom både fullkorns välling för
två åringar (ej mjölkfri) och den för sex månaders, alltså två mått utav varje.
Än så länge har det fungerat bra och jag hoppas på det bästa. För både William
och jag behöver våran sömn.

Williams laktosintolerans är lite si och så ibland. Han kan äta hård ost och låglaktos fil, samt
så kan han äta ex: en kaka som inte är mjölkfri. Men ibland går inte ens det, det pendlar som
sagt fram och tillbaka.


Hur som helst så hade jag mer än gärna velat att det fanns mjökfri välling för två åringar
och dessutom i storpack/ familje ekonomi. Ja, kalla det vad ni vill.. För att springa och
köpa välling för femtio kronor stup i kvarten är inte det roligaste som finns, speciellt inte
när det går ungefär två och ett halvt förpackningar per vecka..

Nä, storpack, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0