Kraftigt besviken!

Hade som sagt tid för igångsättning idag, men när vi kom dit så gjorde de ett ultraljud för att se hur mycket fostervatten det fanns kvar och då passade jag även på att fråga om bebisen är stor, och barnmorskan uppskattade bebisens vikt runt tre kg och lite till. Normal stor helt enkelt, skönt!

 

Sedan gjorde vi en ctg kurva som visar bebisens hjärtslag, min puls och sammandragningar samt mitt blodtryck. Det såg okej ut, jag hade högt blodtryck, men som sagt så länge jag vilar är det ok. Bebisen passade på att sova under halva kurvan, så vi fick försöka buffa igång den men den somnade om direkt igen, så jag fick istället dricka en förskräckligt söt saft för att den skulle vakna till.

 

Jahapp mer då, ja..de kollade äggvita och det var inga spår av det heller. Och som avslutning pillade ena barnmorskan på livmodertappen och sen kollade hon om jag hade öppnat mig något! Tre cm öppen ungefär, men de beslöt ändå att de inget skulle göra idag. Utan vi fick välja mellan att åka hem eller bo på patienthotellet, pass på den! Vi ville så klart hem istället. Så om bebisen är kvar i magen på söndag så ska vi dit för en ny kontroll och därefter sätts jag igång på måndag, om ingen bebis kommit.

 

Känslorna var ganska blandade när vi gick därifrån, glad för att bebisen får en sista chans på sig att komma utav sig själv men samtidigt besviken över att inget skedde idag, eftersom att vi faktiskt var inställda på att de skulle göra något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0