barnmorskan v.38 (37+5)

Fundus måttet hade ökat med en cm denna gången också, järnvärdet var okej och lika så bebisens hjärtljud! Mitt blodtryck hade gått ner igen och det känns mycket bra, + att jag hade gått ner i vikt denna gången, det är helt okej. Alltså ingen fara för varken mig eller bebis, är ganska vanligt att man går ner eller stannar i vikten denna veckan så. 
 
 
 
Lyckades även ramla ordentligt idag, ajajaj!
När jag gick ut ur huset och var påväg till barnmorskan, efter jag låst dörren vände jag mig om för att ta första steget ner för trappan (just precis då tänker jag "nu ska jag inte ramla") och vad gör jag? jo, PANG! jag smäller i korsryggen ordentligt i första trappsteget och åker sedan på rygg/rumpa ner för resten av den. Sen ligger jag där, med armarna åt varsitt håll och tänker att jag ska ställa mig upp, men vid första försöket så tänker jag om och ligger kvar en stund, kändes verkligen i ryggen! Men äsch, ställde mig upp och letade reda på hus nycklarna som flög all världens väg under fallet. Gick försiktigt till bilen och just när jag tar tag i bil dörren, så håller jag på att falla igen. Men ikket, jag höll mig minsann kvar! 
 
Så barnmorskan gjorde en liten koll, så bebisen mådde bra trots det. Och det gjorde den! Nästa besök hos barnmorskan är på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0