Byte av vecka

Och så var v.30 här! Tänk nu är det bara tio veckor kvar. Denna graviditeten går verkligen i racer fart och jag har helt ärligt inte riktigt hunnit med. Blev lite snopen när jag läste på en mammasida om hur utvecklad bebis är i detta nu och sen trillade jag över hur många dagar det är kvar. Jisses! 
 
 
 
Iofs så är bebisrummet i princip klart, kläderna tvättade och inlagda i garderoben, ska dock gå igenom alla kartonger med kläder en gång till! Sen skulle jag även vilja ha en högre vagga i vårat sovrum, spjälsängen ryms inte riktigt där och våran plan är att bebisen ska få sova i sängen med oss, precis så som William och Lykke gjort. Underlättar vid amningen (Om jag nu kan amma denna gången. Amningen med William sket sig, men med Lykke fungerade det). 
 
Hur som helst, vad jag ville komma till var att om Lykke vaknar mitt i natten och inte kan somna om, så vill jag kunna lägga bebisen i en vagga brevid sängen. 
 
Nog om det. Hade som sagt tid hos bm idag, det gick väl bra. Lågt järnvärde annars inga anmärkningar. Däremot är jag inte nöjd med bemötandet, jag som i vanliga fall inte är kräsen med folk, men jaa.. Näe! Jag har haft en och samma bm med William och Lykke, så att behöva träffa någon annan känns inte riktigt ok för mig. MEN nästa besök om ca två veckor så får jag äntligen börja gå till min vanliga bm! Vilken lycka!
 
Hjärtljuden låg på 138 denna gången och tyvärr fick jag inte veta symfusmåttet, får fråga om det nästa gång.
 
update: magmåttet låg på 28cm
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0