Ultraljud och rutinultraljud

Ultraljudet gick bra, bebis är välmående och växer på. Däremot var jag inte i den veckan som de räknat ut vid ett tidigt ultraljud i mars. Så vi får komma tillbaka den 4/6 för rutinultraljudet, nu kunde inte alla mätningar och sådant utföras på bebis när den inte var nog utvecklad. Däremot tyckte jag det var konstigt redan när denna tiden bokades, att jag "bara" skulle vara i v.17 vid besöket. Frågade barnmorskan i Piteå om detta men hon sa att det var helt normalt och att det skulle gå att undersöka allt.


Vid det tidiga ul räknade de ut att jag skulle gå in i v.17 imorgon. Men idag sa de att jag var i v.15, något datum för beräknad förlossning fick vi inte och tyckte inte om barnmorskan vi hade idag. Den förra var vänligare och mer brydd. Tyvärr är nästa tid bokad hos hon vi var hos idag, men det som räknas är att bebis mår bra och inte hur barnmorskorna är i sättet! 

Här har vi lilla pyret, upp och ner om ni ser? När vi började undersökningen så låg bebisen så bra och man såg ansikte och kropp från sidan, så tydligt och fint. Men när hon skulle ta kort och skriva ut till oss så fick bebisen fnatt och ville inte alls vara med, haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0