bm

Gårdagens barnmorske besök gick bra och allt såg bra ut!
Bebisens hjärtljud pickade på i 148-150 ungefär och nu har även symfusmåttet slutat växa (det stannade på 36cm), samt att bebisen sjunkit ännu längre ner + att jag fick bekräftat att slemproppen gått. Så nu håller vi bara tummarna på att bebisen lyder oss och stannar i magen tills det är dags för igångsättning i sunderbyn.
 
 
Även mitt blodtryck var okej och jag hade ökat 0,5kg i vikt, men enligt barnmorskan skulle jag förmodligen inte öka mer utan snarare kanske börja gå ner i vikt. Men det spelar ingen som helst roll! Under denna graviditet har jag nämligen inte lagt på mig många kg. Med William gick jag upp 12kg och med Lykke stannade det på 13kg. Denna gången gick jag ner 6kg i början av graviditeten och sedan upp de där kilona + tre kg eller om det är fyra? Minnet sviker en ibland. Har nämligen pendlat mellan att gå ner och upp i vikt under hela graviditeten.
 
 
 
Fy fasiken vad jag mådde dåligt igår under eftermiddagen. Kraftigare sammandragningar/förvärkar som inte ville ge med sig, satte mig i badkaret en lång stund men de höll igång ändå. Men tillslut efter alvedon så gav det sig och jag kan tala om att jag blev lagomt mör i kroppen efter det + att jag hade världens illamående under tiden. Man fick som en liten påminnelse utav vad som ska ske, men jag är fortfarande inte orolig över själva smärtan.
Utan det är att jag verkligen, verkligen vill att vi ska vara på sjukhuset när det drar igång eller åtminstone att bebisen tar längre tid på sig än vad Lykke gjorde!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0