smile at the camera

William hade en riktig oturs dag denna onsdagen. Han älskar som
sagt att hålla på med veden och i all hast hann han rycka ner en vedklabb
från övre backen och den hamnade i pannan på honom, som tur var den inte
så stor och något större märke i pannan fick han inte. Ett mindre rivsår ungefär.


Det var första saken han råkade ut för, sedan slickade han fast sig i ett järn
räcke och han reagerade på så sätt att han slet sig loss direkt. Det gjorde självklart
jätte ont för honom och blödde gjorde det verkligen.


Men med mycket mys med mig och ett plåster på benet, så var allt bra igen.
Barn är faktiskt en aning lustiga ibland. Förklarade eller "ljög" en aning för
honom, när jag sa att plåstret på benet lindrar ajaj:et på tungan. Eftersom att
ajaj:et går från tungan, ner i armen, upp i samma arm och ner hela vägen till benet.
Drog fingret efter armen och benet samtidigt som jag förklarade, det var en riktig hit
tyckte han och sa "mera mamma, mera.. berätta". Ibland får man vara lite listig..
Försökte få ett kort på honom där han log, men nej! det ville han inte.
Istället sa han "sluta mamma" och satte upp armen som en liten stopp skylt.


Men det är förståligt, han har sällan dåliga dagar. Men detta var verkligen
en riktigt dålig dag för honom.



Så efter han somnat för kvällen, har jag sköljt upp hans mössa och overall,
det hade nämligen hamnat en aning blod på dem, hur som helst. Då var då
det gjort och efter det satte jag igång en tvättmaskin, som i vanlig ordning
+ packat Willes väska inför imorgon, han far till sin pappa imorgon så.


för en liten stund sedan funderade jag på om pa rapporten ville ha lite sällskap,
men beslöt mig för att den får ligga för ikväll. Har en huvudvärk som jag skulle
vilja ge bort till någon bättre behövande, likaså febern och ta halsen i samma
veva också, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0