rekommendera

Utslagen på Lykke är förmodligen eksem, på bvc rekommenderade dem att använda miniderm som jag redan använder varje dag, sen fick vi ingen mer hjälp.. ja förutom att hon tyckte jag skulle sluta äta ägg och fisk? Vad hjälper det om madam har eksem? Men nu har Lykke börjat få mer utslag eller eksem, torr fläkar hela ryggen, halva magen, armvecken, knävecken och armhålorna, sen är de mer röda.. mer som sår så att säga. Och varje gång jag smörjer in henne med miniderm så skriker hon eller gråter rättare sagt. Fick höra att minidermen innehåller salt, varför rekommenderar de miniderm om det innehåller salt? Tycker de borde testa hur det är att få salt i såren, jag vet nämligen! Hur som helst så har jag börjat använda locobase samt zinksalvan, väldigt kladdigt men hur bra som helst när hon inte får ont. Ingen bebis ska behöva skrika av smärta, ursh nej!
 
 
 
På tisdag har jag en tid på bvc med William, fyra års kollen och då skulle hon titta om Lykke ser bättre ut och om hon slutat klia sig. Hm, hon kliar sig bara mer och mer, men hon är en så glad tjej så hon visar inget tecken på ajaj, sen tycker jag tycker de borde skriva ut en salva med kortison i så eksemen försvinner.

Kommentarer
Postat av: Henny

Men du, bara det inte är nåt som går...? För alla mina barn har fått sådär! Edda är värst, de andra har bara lite. Men det blir bara mer och mer på alla tre!

Mysko!

Svar: Jadu, om jag bara visste. William har inte fått någonting på sig, medans Lykke ser ut som en röd fläckig bebis. Det hjälper liiite med zink salva, men inte är det då mycket. :S
Inger

2013-03-22 @ 22:05:44
Postat av: 08:an Carina

Från en med böjveckseksem upp i vuxen ålder och sedan astma: smörj med mjukgörande, vilken som helst, men smörj hela tiden. Använd bomullskläder på flickan direkt mot kroppen och se till att kläderna andas. Du förstår...eksemet är inte ett eksem som kliar, det är ofta så att det är en klåda som ger utslag. När hon blir större kommer hon att klia tills det blöder för då slutar det klia. Tänk också på att böjveckseksem är en atopisk allergi och där finns även nässelutslag och astma så var försiktig med dunkuddar och husdjur. Själv hade jag jättesvårt med klorvatten....jippi? Näää. Men vi håller alla tummar vi har för att hennes eksem försvinner snabbt, eller hur???

Svar: Jo, men hon har inget kring rump området så att säga utan mer fulla ryggen och ja, alla veck.. Hon har bomullskläder och vi har inga husdjur eller dunkuddar. eller ja, mormor och morfarn har ju en katt, men har tänkt så här.. att om det inte försvinner får de ta olika prover på henne, så vi får veta om det är någon allergi..
Inger

2013-03-23 @ 02:14:48
Postat av: Carina igen

Jag var sju månader när jag fick mitt eksem och det började på ryggen och sedan blev det knäveck, armveck och handleder....Prover visar inte så ofta vad det är men S M Ö R J även om det bara är Helosan eller Atrix, Kortisonen gör att huden blir så tunn och skör (säger jag som smort kortison på läkares inrådan och det hjälpte inte.) Som vuxen fick jag eksem på händerna och efter att jag fick min yngsta fick jag astma och blev just superallergisk mot katter... Vi får hoppas att din lilla prinsessa har den varianten som blir snabbt bättre

Svar: ja, ursh ja! Jag smörjer och smörjer och smörjer men det händer ingenting :/ Vi ska som sagt till bvc med Wille idag och då skulle de kolla om det är bättre på Lykke.. Hoppas de skriver ut en salva så man kan varva med en kortison salva och en mjukgörande (tror det ska vara bra, Mattias mamma gjorde så på honom och det fungerade).. Tycker dock att man får så dålig hjälp här, de liksom skiter i vad man säger och "kör över en". Men hoppas på att det bara är en lindrig variant av eksem (om det nu är det)..
Inger

2013-03-25 @ 11:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0