Öroninflammation

Jo, man tackar ja! Här har jag gått och åkt på världens öroninflammation på ena örat! Jag som aldrig i mina 22år i världen inte haft det en endaste gång. Men jaa, vi kör på det nu! 


Hur som helst så hade jag lite problem med örat innan semestern, men det gick över så brydde mig inte mer om det. Andra dagen här i Piteå började det om och nu i måndags gav jag upp (efter en i princip sömnlös natt) och for till Apoteket, trodde minsann de kunde ha någonting som lindrade smärtan om nätterna, men ikket. Ringde istället piteås lasarett med utan resultat. Då sa en anställd på Apoteket åt mig att gå till akuten istället. Akuten?!? Tänkte jag, men sagt och gjort. Gick dit, var även väntrum där, så där fick jag sitta och vänta. Sen blev jag tillsagd att komma tillbaka senare under dagen. Jaja, så gjorde jag också. Behövde dock inte vänta många minuter andra gången. Läkaren kikade i örat och frågade om jag alls hörde någonting, njaaa inte så värst mycket va?! Visste ju inte om att det var öroninflammation eftersom att jag som sagt aldrig haft det. 


Fick utskrivet en pencillin kur på fem dagar. En snabb men hög dos! Skönt att bli av med ajaj:et och skönt att jag fick käka pencillin trots graviditet. Nu gör det iaf inte lika ont, men fortfarande i princip helt döv på det örat





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0