Tul, foglossning och blodtryck

Nu ska vi se, hur ska vi sammanfatta de senaste graviditets veckorna på bästa vis. Den 23e hade jag tid hos bm för extra kollen, ni vet. Blodtrycket var fortfarande högt, så jag fick en tid till sunderby sjukhus för en noggrannare koll. Dagen därpå den 24e åkte jag, min fina sandra och lilla Alfons dit (gogubben satt fast i Norge, så är så tacksam över att sandra och Alfons följde med istället).


Väl i sunderbyn så var blodtrycket helt okej, ingen äggvita i urinen och så gjorde de ett tillväxtultraljud. Allting såg så bra ut, bra med fostervatten, fint flöde i navelsträngen och bebisen utvecklas som den ska. Däremot gömde den sig med huvudet ner i mitt bäcken med ansiktet snett ut mot min högra skinka, så vi kunde se kroppen, bakhuvudet och ett öra. Läkaren slog igång 3D, men stängde av lika fort då det inte gick att se så tydligt. Bebis ligger -2% och beräknades då att väga runt 1359g. Fick ordern om att gå till min bm en gång i veckan för att kolla blodtryck och äggvita. Har hunnit vara hos henne två ggr nu och kan ni gissa vad... blodtrycket är högt igen, på båda kollerna. Spår av äggvita första besöket och nu idag +1 på äggvitan. Så vi ses igen nästa måndag.

Jag vet att jag sa att jag skulle gå med på att sjukskrivas, men jag känner inte av blodtrycket. Det enda som jäklas är fogarna (men det har dem gjort länge nu), sen har jag huvudvärk som kommer och går. Annars är allt bra! Man kan ju liksom inte sitta och gnälla om illamående, senadrag och halsbränna (måtte denna bebis ha mycket hår på huvudet 😂)

Nu är vi i v.31 och nu i december kommer vi få veta vilket datum vi får tid för att läggas in eller få igångsättning i februari. Så spännande! Tacka vettja min bm, hon vet hur jag fungerar, så det känns så tryggt att ha henne vid min sida angående detta med norea!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0