v.32

Igår var jag och kulan iväg på ett besök hos barnmorskan igen. Denna gången för en helt vanlig koll, inte enbart för blodtrycket! Det gick bra, bebis växer på som den ska eftersom att magmåttet hade ökat en hel del sen förra "vanliga" kollen. Nu låg det på 30cm, mitt blodtryck var helt okej (tack och lov för det), bebis hjärtljud pickade på i 148 ungefär och vågen visade +14.6kg sen start. Det enda negativa var väl spår av äggvita i urinen, men inget som behövs kollas upp när blodtrycket var bra. Fick även en tid för nästa besök, som är på måndag. Men då är det bara en koll på blodtryck och urin..
 
 
Åtta arbetsdagar kvar och jag kommer vara så jäkla stolt över mig själv om jag klarar det. Det har som blivit en milstolpe för mig. När jag var gravid med Ailin arbetade jag på tills vecka 34/35 utan problem, hade lätt klarat av att arbeta längre. Men då upplevde jag den graviditeten lättare än vad denna är. Hade inga fogar eller blodtryck som spökade lika mycket som nu, fast iofs detta är ändå fjärde barnet jag bär på. Inte konstigt om kroppen börjar vara lite trött.
 
 
Bebis sparkar på och blir bara starkare och starkare, det kan mina revben intyga! Den är fortfarande blyg och slutar gärna sparka så fort någon lägger handen på magen. Det känns som att veckorna bara springer förbi och jag hinner inte riktigt med. Helt sjukt att vi snart har en nyfödd här hemma och vi längtar så klart så mycket tills dess ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0