v.34

Jag klarade det, i fredags arbetade jag min sista dag. Tanken var att dra ner på tempot och bara mysa med kidsen tills lillebror eller lillasyster kommer.



Förra veckan var jag även på bm besök, ni vet det där extra som jag är tvungen gå på för att kolla blodtryck och protein. Då var blodtrycket helt normalt och lite spår av äggvita i urinen. Helt okej besök alltså. 


Men efter gårdagens bm besök så fick jag ordern om att vila ordentligt tills nästa besök på måndag. Haft mycket sammandragningar sen julafton, som börjat kännas mer än vanligt och inte går över förän jag sätter mig i badkaret eller tar en alvedon. Det visade sig att det är förvärkar och bm vill att jag håller koll på dem. Har jag fler än två per dag så får jag snällt ringa förlossningen, så jag vilar.. börjar vara rätt så tråkigt, men likest att passa på ordentligt medans maken är hemma. Ja och så hade blodtrycket gått upp igen, men det går väl förhoppningsvis ner efter all den här vilan.



Till det positiva, bebis mår bra och symfusmåttet hade ökat sen sist, så nu ligger det på 32cm och bebis hjärtljud låg på 148. Mitt järnvärde hade ökat ordentligt och är 110 nu! 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Du har varit så duktig med jobbet! Guldstjärna till dig <3

2017-01-02 @ 22:43:21
URL: http://sandrhaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0