Veckouppdatering

Kidsen har precis somnat och jag ska snart sätta igång babyvakten och springa över till grannen för att äta tårta 👌🏻 Men först hänga in tvätten i garderoberna och hänga upp tvätten på tork! Just nu, hade jag helst hoppat över det sistnämnda och ätit min tårtbit, gopratat med bästa vännen och sen dragit täcket över huvudet. Men det är ju liksom inte så att tvätten hoppar in i garderoberna och på tork utav sig själv! 😂

Har kommit in i en riktig trötthetsperiod av graviditeten. Somnar tidigt, vaknar alltid en gång per natt för att gå på toa och stiger upp tidigt. Kan inte påstå att jag känner mig jätte rolig, men som tur är så vet jag att dessa trötthetsperioder inte håller i sig för evigt. Hoppas på att jag är piggare till helgen eller iaf nästa vecka!


Bebisen i magen har börjat sparka mer och mer, jag känner av den flera gånger per dag. Men på kvällen kan man till och med se bebis rörelser. Däremot gömmer den sig så fort täcket lyfts av, när maken lägger handen på eller när det blir allmänt kallare

Förra veckan var jag och kulan iväg på första riktiga bm besöket. Allt såg bra ut, förutom järnvärdet då. Så bara börja med tabletterna! Fick även lyssna på hjärtljuden för första gången, lika speciellt varje gång ❤️ Hjärtljudet låg runt 140-145 ungefär

Bm skickade även iväg en remiss till norea, så jag kommer förmodligen få en tid när jag är runt v.28-30 någonstans. Känns så bra! Med Ailin gick jag ovetandes om vad som skulle ske tills jag var i v.35 eller 36. Den oron vill jag slippa denna gången!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0