två veckor själv med kidsen

Igår for maken iväg till arbetet igen och den här gången blir han borta två veckor. Jag och Bella taggade till inför dessa veckor genom att bli sjuka 😬 Kan inte påstå att jag känner mig jätte pigg och fräsch, men jag skulle göra vad som helst för att ta över bellas förkylning!



De stora kidsen är lämnade på dagge och skola, så jag ska passa på att vila med Bella nu och så hoppas vi på att vi är friska inom kort! 


Våra nya köksstolar anlände för en timme sen och jag vill egentligen bara bygga ihop dem nu, ställa dem på plats och bara njuta av att ha fina stolar igen! Men känns som att vila ligger högre upp på prioriteringslistan, stolarna får vänta tills i eftermiddag då jag ska gulligulla med min kära far om han vill komma och hjälpa till. 

Lilla B vill nämligen inte vara ifrån mig en sekund nu. Visste ni förresten vad man ska göra med en sjuk tvåmånaders? Den som ammar ska amma barnet mer... lite skrattretande för oss egentligen, det går i princip inte amma mer än vad vi gör. Till och med maken trodde he skulle bli kämpigt att lyckas amma mer. Hon får äta hur mycket och när hon vill, för mig är det inte viktigt med att hålla några amningstider sådär utan hon äter när hon behöver helt enkelt.  Hade hon varit en bebis som inte åt så mycket, så hade vi såklart inte passerat mer än tre timmar mellan måltiderna. Men nu är Bella en liten bebis som sitter fast i brösten hela dagarna, men ett stort pluss är att hon låter mig sova rätt så bra om nätterna och mina äldre älsklingar sover så bra. Fast nu får jag väl ta i trä, för att inte jinxa det hela 😂



 Vi brukar lämna små gulliga meddelanden på tavlan i hallen och igår hade maken skrivit dit detta, kärlek på hög nivå! ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0