sista besöket

Idag gick jag och maken på det sista besöket hos barnmorskan, första besöket maken varit med på. Det är inte så att han inte varit engagerad i den här graviditeten utan snarare tvärtom, varför han inte kunnat följa annars är för att han arbetar borta om veckorna och kommer i vanliga fall hem antingen torsdagkväll eller fredag eftermiddag och då är inte barnmorskan där. Det här besöket pratade vi om den kommande förlossningen, amning osv. Jag kör på som vanligt och skippar att skriva förlossningsbrev, maken vet så väl vad jag vill och inte (om jag själv inte skulle kunna förmedla det till barnmorskorna)  Och sen går ju förlossningarna så snabbt för mig, så vill jag ha smärtlindring så finns det bara ett alternativ för mig. Vilket som känns helt okej!  Amma då, ja det tänker jag absolut göra och så håller vi tummarna på att det fungerar lika bra som med damerna. Med William så gick det tyvärr inte, mjölken kom aldrig igång. 



Bebisens hjärtljud låg och pickade på i 147 ungefär. Och magmåttet hade ökat en cm, så 35cm nu. Vikten står still och såg när jag läste i min gravidbok att den stått still sen v.34, helt okej enligt mig! Mitt blodtryck låg på 130/90 och järnvärdet var 112, härligt att det ökat trots att jag slarvat så mycket med järntabletterna på senaste tiden!


Maken fick även order av bm att ringa 112 om förlossningen skulle sätta igång innan kollen/inläggningen. Jag tycker ju det känns så onödigt att ringa efter ambulans direkt, men jag förstår vad de menar så nu känns det ändå helt okej. Däremot hoppas vi på att den här bebisen ligger kvar i magen tills dess!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0