Snabb uppdatering

I måndags åkte gogubben iväg på arbetet, men fick vända tillbaka lika fort. Då jag fick värkar som kom regelbundet och kändes mer å mer. Ringde förlossningen som ville att vi skulle komma in, så vi åkte iväg och i bilen kom värkarna tätare och tätare tills vi kom till Älvsbyn och allt bara gav upp. Vi fortsatte ändå till sunderbyn och fick köra en ctg, bebis mådde bra! Sen kollade de lite allt möjligt, samt att de kikade så bebis verkligen lagt sig med huvudet nedåt, vilket den hade gjort och vilken lättnad!!  Vi åkte därefter hemåt igen och maken for iväg till arbetet dagen därpå. 



Hade ett barnmorskebesök inplanerat i torsdags och där gick väl allt bra egentligen. Blodtrycket är fortfarande högt, men urinen kollas regelbundet så det känns tryggt. Bebis hjärtljud pickade på i 148-150 och symfusmåttet hade ökat två cm igen, så nu ligger det på 34cm i v.36 (35+5) den dagen.


Min bm ringde även sunderbyn och ringde sedan upp mig med glädjande nyheter! Vi har fått ett datum, en tid för koll/inläggning och så skönt det känns!! Men nu får bebis mer än gärna stanna i magen tills dess ❤



Åkte även på världens förkylning i veckan och mår fortfarande inte alls  bra. Snor, halsont och feber.. Fy! Och jag som hållt mig frisk så länge.


Nästa vecka är rätt så händelserik, då det står mer på schemat än vanligt, bland annat läkarbesök, bvc för Lykke, barnmorskan, föräldramöte och tandläkarn 

Idag går vi även in i v.37 och imorgon tänkte jag å min fina Sandra försöka få till några bilder på magen, så den är förevigad ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0