alla helgona

Hörrni, man ska aldrig ropa hej för tidigt! Som ni läste i förra inlägget så hade Bella gått och blivit sjuk. Och vet ni vad? Ailin och Lykke trillade dit dagen efter jag skrev he. Eller Ailin vakande upp med hög feber under natten och Lykke sjuknade till på kvällen. Och jag igår, värre idag. Maken och William har bara lite hosta som tur är. Men vi damer försöker bli friskare! Så iår blev det ingen utklädnad för kidsen, tyvärr! Men vi ska iaf försöka ta oss ut imorgon till elsa på minneslunden, om inte någon utav damerna har feber då.

(null)


Vi har iaf försökt umgås så mycket som möjligt med Kevin då han var här, han åkte hem igår. Så himla mysigt att ha honom här! Han var så klart inte brydd om han blev sjuk eller ej, utan ville bara umgås med kusinerna ändå ❤️

(null)


Under dagen klickade jag hem de allra sista julklapparna (förutom till våra kids, dem vill vi sitta ner båda två och komma på vad de ska ha). Till de andra är det jag som tagit på mig att leka tomte, just för att gogubben säger oftast "äh, he hinn vi med sen" och så står vi där i december och får halverst panik handla. Nej tack! Jag gillar att planera vissa saker. Kan iaf tala om att det känns sjukt skönt att vara klar 🙏

Har dock kvar att måla några saker som ska bli julklapp till makens släkt. Lite roligt att få ge något personligt också. Men nalta färg på he och så slå in he så är he klart! 


Vi fick förresten vår leverans av Lykke och Ailins sängar samt våra nya köksstolar igår, blev riktigt fint i deras rum. Lite små fix kvar, bland annat en matta och så ska jag göra ett skrivbord åt dem senare. Lägger upp någon bild på he senare.


Och igår fick Lykke äntligen ta hål i öronen, som hon längtat och frågat! Men tillslut gick vi med på det. Hade förberett henne om allt, visat bilder och berättar hur det går till. Så när det väl var dags visste hon precis vad som skulle ske och reagerade inte alls på när hålen gjordes. Blev rätt så paff, då jag verkligen förväntade mig att hon skulle börja gråta. Men ikket, förmodligen var det nog jag och gogubben som var mest nervösa 😂

(null)

Hon blev så nöjd och längtar redan efter att få köpa fler örhängen och kunna byta. Men jag har bestämt att dessa läkningsörhängen ska sitta kvar över vintern, sen kan hon få byta. Jag ringde självklart till håltagaren och frågade om det gick att ta hålen när man är sjuk. Och absolut, det enda som kanske sker är att läkningsprocessen tar längre tid, så hon fick göra dem ändå. Min stora fina Lykke ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0