Lika envis som sin mor

var det någon som sa att den lill* i min mage är! hm, ja det kanske stämmer. För ut kommer den då inte, har inga känningar direkt och nu är lill* minsann 12 dagar försenad.
 
Hade som sagt tid hos barnmorskan idag för att kolla äggvita och blodtryck, äggvitan var negativ (inga spår av det) och blodtrycket var ungefär likadant som senast. Och ändå hade jag vilat framför tv:n i två timmar innan besöket, men eftersom att det bara är blodtrycket som är tokigt så gör dem ingenting, förutom att ge mig order att vila. Fick en tid för igångsättning som sker denna vecka om lill* inte behagar att komma självmant, dock hoppas jag att den känner sig lite "stressad" nu och bestämmer sig för att komma ut innan dess. Jag vill ju fortfarande få den dära "panik" känslan som jag inte fick när William föddes. Varför jag vill ha det kan man undra, men ja.. jag vill helt enkelt det! 
 
 
Annars då? Ja, idag har jag legat i soffan hela dagen faktiskt. Steg upp och gjorde Wille redo för dagis och sedan fick gogubben skjutsa honom dit, under tiden la jag mig i soffan tills bm besöket och när vi kom hem slocknade jag till framför tv:n, men vaknade när gogubben kom och gav mig lunch. Efter jag ätit så somnade jag om igen och vaknade till just innan min mor kom förbi. Under den tiden jag låg och sov så hade gogubben varit och handlat, diskat, tvättat, städat, hämta William, skotta och när jag började vakna till ordentligt så stod middagen redan på bordet. Han är allt bra underbar min Mattias!
 
 
 
 
Nu ska jag hänga den sista tvätten (så det kanske känns som att jag gjort någon nytta idag) och sedan ska jag krypa ner i sängen utmed gogubben och se på en film, förhoppningsvis somna till den också. Hahah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0