Mamman ner och lillan upp

Två dagar efter Lykke föddes ställde jag mig på en våg och den visade -8,5kg och igår ställde jag mig på en igen och siffrorna visade -1, så jag har rasat 9,5kg i vikt. Gick upp 13kg under graviditeten så 4kg kvar till utgångs vikten. Så otroligt skönt!

 

 

Var och vägde lillan på BVC idag, visserligen var det ingen personal där. Men senast vi var där visade de hur vi skulle göra inför idag (eftersom att de visste om att det inte skulle vara någon där, men att de ändå ville ha vikt och längd på Lykke). Vågen stannade på 4050g och nu har hon alltså passerat sin födelsevikt, som låg på 3920g. Duktig flicka! På längden hade hon ökat 2,5cm. Alltså är hon 55,5cm nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0