barnmorskan v.37 (36+3)

 
Allt var okej med bebis och mig, förutom att mitt blodtryck åkt upp en liten bit igen. Så samma sak gäller som tidigare i graviditeten d.v.s får jag huvudvärk, yrsel eller blixtrar framför ögonen, så ska jag ringa antingen förlossningen eller barnmorskan beroende på tidpunkt under dagen.
 
Sen hade symfus måttet ökat en cm, kan det verkligen fortsätta öka nu? jag tycker att jag håller på att sprängas här, känns att hela magen är full! haha. Och nu hoppas jag på att vikten kommer plana av lite, denna gången hade jag ökat två kg! Har nästan samma viktuppgång som med William i magen, men verkar som att det blir mindre kg denna gången, fast än är det ju inte klart så det återstår att se helt enkelt.
 
Fick även en "bb" väska av barnmorskan, som innehöll ett pkt blöjor, våtservetter, barnolja och bindor m.m. Väldigt bra att man får sånt, för det kan man inte ha för mycket av direkt. Sen fick jag även all information om sunderbyn, deras nr, adresserna, tiderna m.m och även flera små böcker om amning, första spädbarns tiden och så vidare. Trevligt med lite mer information!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0