barnmorskan v.40 (39+4)

Fundusmåttet hade ökat en cm igen, jisses! Det är nu 37cm, har kollat runt på lite olika sidor och tyckte att jag hade ett högre mått så att säga, så jag frågade bm om jag hade en stor bebis i magen eller vad? Nej, så var det inte. Hon trodde att det skulle komma ut en normal stor bebis. SKÖNT! 
 
Vikten står helt still, inte ett gram upp eller ner sen sist. Allt som allt så har jag ökat 13kg i vikt under graviditeten. Med William ökade jag 12kg, så det är helt okej! Inga tjugo eller trettio kg här inte, yey!
 
 
Barnmorskan hade lite problem med att mäta hjärtljuden, eftersom att bebis låg i vägen med sina andra kroppsdelar. Det slutade med att hon fick trycka magen åt ena hållet samtidigt som hon förde apparaten hit och dit. Till slut gick det och de tickade på bra!
 
 
Blodtrycket har ökat sen förra gången, så nu är det högt igen. Gäller samma som tidigare, får jag huvudvärk så är det bara att ringa förlossningen.
 
 
Nästa besök är på måndag, men vi hoppas lite på att vi inte behöver fara dit. Utan att vi istället är på bb, fast det återstår att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0