Inte imponerad

Jag har lätt för att tycka om människor, det finns ingen som jag verkligen ogillar egentligen. Förutom den nya bvc sköterskan, hur tänkte de när de satte in henne där? Herregud... Hon är virrig, upprepande och glömmer bort i princip allt, samt att hon pratar barnsligt med mig och gogubben, sen pratar hon som vanligt med William? Och förklarar dåligt. Inte det minsta pedagogisk! Nä, ursh säger jag bara.
 
 
 
William hade en fyra års koll i måndags och han kunde allt, fram till när hon började vela med att så där kan man inte göra + att förklara dåligt, vilket resulterade sig i att Wille satte sig på tvären och blev "nej, nej, nej, nej jag vill inte". Alltså inte lätt att göra några "övningar" med honom. Och eftersom att han blå vägrade göra vissa saker, ser de nu honom som efter i utvecklingen? Vad hände där? Puckon!  Bad om att få en ny tid så han fick göra om de sakerna han inte ville göra/gjorde slarvigt med mening. Så nästa fredag ska vi dit igen, men denna gången ska hans pappa följa också, bra!
 
 
Känner mig som värsta sur tanten i skrivande stund, men hallå man kan inte tvinga barn att göra si och så om de verkligen inte vill, samt att man måste kunna förklara för ett barn hur de ska göra. Suck!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det Maria levén? Hon är ju en jätteduktig sjuksköterska så jag hade då trott hon skulle vara bra på bvc

Svar: Näe, det är någon Lisbeth. Jag hoppas hon inte ska stanna utan att de kommer någon annan!
Inger

2013-03-29 @ 15:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0