Remiss X2

Innan sommaren var vi på sjukhuset med William. Vet inte om jag nämt det tidigare, men han har problem med andningen när han springer. Han orkar inte lika hålla igång på samma sätt som andra femåringar, istället måste han pausa då och då för att hämta andan. Astma har de uteslutit iaf, sen fick han en remiss till Piteå på öron, näsa, hals för att kika på polyperna, samt en remiss till sunderbyn för att kolla upp om han har något blåsljud på hjärtat (de trodde inte alls att han hade det, men de vill vara på den säkra sidan och skickar då istället William vidare till en barnläkare).

Idag ringde jag och bokade tid för att kika på polyperna, passade även på att få en tid för att kolla hans hörsel samma dag. När det ändå måste göras i Piteå eller sunderbyn för att få rätt mätning. William fick nämligen rör inopererade i öronen i vintras (om jag minns rätt), ett bra tag hörde han exemplariskt och hade aldrig ont i huvudet, nu har huvudvärken kommit smygandes då och då, samt att han börjat höra dåligt igen. Mycket va och fel sägningar, inte alls likt min pojk som pratat som smort innan två års ålder.

Känns iaf skönt att få kolla upp vad som är fel. Om hörseln är dålig igen, så får han förmodligen nya rör i öronen och om polyperna är för stora så åker de bort. Om det är blåsljud på hjärtat vill jag inte ens tänka på!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0