Skillat

Första arbets dagen sen semestern gick himla bra. Dock är jag inte lika smidig som förr, men så länge jag får ta mina saker i min egen takt så går det utan problem. 


Vilken separations ångest jag fick idag, eller separations ångest och separations ångest. Men en aning ont i mammahjärtat. William for nämligen till sin pappa igår och blir borta tills på fredag, gogubben åkte även till arbetet i Norge igår och sen idag lämnade jag Lykke på dagis. Konstig känsla att vara helt ensam, beror nog på att jag är så van att ha alla mina tre fina utmed mig hela tiden. Ja och så spökar förmodligen hormonerna med mig!

På Lykke märktes det då inte att hon varit borta från dagis flera veckor. Full rulle! Hon hade juss och pass tid att säga hejdå till mamma. Fast det känns skönt ändå! Hade varit värre om hon tokgrina när jag gick.




Sov kasst förra natten, somnade sent och vaknade två ggr under natten och sen upp kl fem. Hann vända tillbaka barnens dygn, men inte mitt eget. Tänkte därför göra en tidig kväll. Men istället somnade jag med Lykke när jag la henne och vaknade just efter nio, inte så skillat direkt! 


På onsdag är det dags för ett besök hos barnmorskan igen. Den dagen går jag även in i v.30, vilket betyder att det är tio veckor kvar tills bebis kommer +/- 14-21 dagar (beroende på hur länge man får gå över tiden och om jag nu gör det). Hade varit roligt om bebis kom i oktober ändå. Då blir det nämligen bebisens födelsedag i oktober, jag i november, Lykke i december, gogubben i januari och William i februari!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0