Hjärtat i halsgropen

Tänk att de små kan få en att få hjärtat i halsgropen på bara en sekund! 


Idag var det Lykkes tur. Hon får vara i soffan, men bara om hon sitter ner. Fast iofs är det i princip omöjligt att hålla henne borta från den eftersom att hon tar sig upp själv. Hon vet hur man tar sig ner. Alltid med benen först och sakta fara neråt, hon är faktiskt jätte duktig på det. 

Men idag vet jag inte alls vad hon tänkte på, utan istället ställer hon sig upp och kutar ner från soffan. Jag hinner reagera och nästan fånga henne, men armarna var inte nog långa och hon for med huvudet i hörnet på vardagsrumsbordet (tacka vet jag att vi har hörnskydd) sen for hon med övre kinden mot sidan av bordet och tillslut hamnade hon på golvet, men hon hann ta emot lite grann med händerna. 

Hon grät en liten stund, jag la en påse ärtor mot bulan som började bildas i pannan. Och sen var det över, full rulle igen! 

Höll koll på att hon inte skulle spy och så ville jag inte att hon skulle somna förän efter middagen. Detta hände på förmiddagen. Just för att vara säker! (som tur var hade hon tagit sin förmiddags lur innan)



En stor bula i pannan blev det och blåmärken på övre kinden och upp mot örat. Blev värre ett tag efter bilden togs. Men hon är precis som vanligt. Tokungen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0