v.21

Och så har vi välkomnat graviditetsvecka 21! Den senaste veckan har jag börjat märka vilka tider bebis sparkar, just nu är det tre fasta stunder som jag vet att det kommer röra sig i magen. Men visst kan jag få en liten knuff då och då, blir lika överraskad varje gång!

Imorgon ska jag försöka få tag på barnmorskan och boka en tid. Ska bli spännande att få höra hjärtljuden för första gången! Längtar




Information från mammasidan.se-

Nu kan fostret röra alla sina leder. Det får också mer hår på huvudet. Du känner antagligen sparkar på olika ställen i magen därför att den lille/lilla har gott om plats och kan dansa fritt i fosterhålan. Visst är det fint att känna ett litet liv som rör sig inne i dig?

Har du barn tidigare? Låt äldre syskon få god tid att förbereda sig på lillebrors eller lillasysters ankomst. Informationen som du ger till barnet måste självklart anpassas till barnets ålder och utveckling. Det är säkert svårare att förklara för en 1-åring att det är en bebis i mammas mage än för en 6-åring.

Fostrets längd: 26 cm. Hel längd, hjässa till fot.
Fostrets vikt: 425 g



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0