090220

Hann även bli väldigt sentimental under dagen. Städade nämligen i ett skåp som vi har i sovrummet, massa papper och sådant förvarar vi däri. Hur som helst så låg Williams första album bok där, även "lilla hjärtat" boken. Tänk att han varit så liten och så himla kul att jag sparat och dokumenterat så pass mycket av hans första levnads år och upp till 3år (som det är till i böckerna). 

I alla fall snubblade jag över det här kvittot, som är från andra gången vi (jag och Williams pappa) var på ultraljud. Första var nämligen i sunderbyn och samma dag hade jag fått reda på att jag var gravid. Så lagomt chockad när barnmorskorna sa att jag var i v.25 då! Vi tog som sagt inga bilder då, utan vi bokade istället in ett nytt ultraljud veckan därpå i Piteå, så vi fick reda på lite mer och så. Hela kvittot får ni inte se, personnr och sånt serru!


Självklart har jag även sparat Williams lilla bb armband, samt mina

Nu har jag så klart varit och sabbat bilden en aning, just för att ta bort mina sista siffror i persnr


2855 var alltså numret som visade att William var just min son när vi låg på bb och så ser man även den blåa lilla lappen som satt i hans lilla bb säng. Visste ni förresten att de kör på rosa till tjejer och blå till pojkar än? Det har de även gjort flera, flera, flera år, lite dumt kan jag tycka. Varför inte göra allt könsneutralt? Vitt eller beige? 


Hur som helst så bläddrade jag även förbi en sida med kort där en stolt morfar träffar sitt barnbarn för första gången 



Och när moster Ingela håller i William för första gången. Även Amie är med på ett hörn, ser ni hur liten hon är förresten? Damen är ju för klån 8år nu, shit!



Och så till sist, den lilla grattis hälsningen från förlossnings personalen. Både narkosläkaren, våran barnmorska vi fick där + att vi hade en studerande barnmorska med. Himla underbara människor allihop.


När jag tänker tillbaka på Williams förlossning så har jag inget negativt att säga. Allt gick så bra och vi blev fint bemötta! Lite kul även att vår bm inte växte upp så långt härifrån och visste vem min storasyster är (den äldsta då).


Tänk att detta är snart 6år sedan! Sjukt hur fort tiden går och nästa år börjar min lilla pojk 6års, jisses! ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0