nödvändigt men tråkigt

Något av de tråkigaste sakerna jag vet är just att köpa däck till bilen/bilarna. Önskar att någon kunde uppfinna däck som håller i hundra år minst, kan någon fixa det? Tack på förhand isf! I alla fall hoppas jag på leverans av mina och gogubbens däck imorgon, vi körde på hakka 8 till båda bilarna. Eftersom att gogubben kör så himla många mil per vecka (ja, förutom när han kommer vara hemma efter bebis kommit). Samt att jag kör omkring på det dyrbaraste vi har, så några hundra hit och dit kändes som ingenting att diskutera om. Gogubben måste dock köpa nya däck i princip varje vinter och sommar, medans jag kan ha mina flera år. 
 
 
 
Sen tänkte vi åka förbi barnenshus i piteå (ja, jag vet att de har bytt namn, men till vad vet jag inte) när vi far dit på torsdag. Där tänkte vi känna och klämma på bilbarnstolar till William. Min bil är nämligen inte så jätte bred bak och tre bilbarnstolar kommer bli tajt. Lykkes och bebisens är redan "nog" smala medans Williams är jätte bred, så vore inte så dumt om vi kunde hitta någon som är lite smalare ner till. Dock kommer bebisen få åka fram med mig om veckorna, så får Lykke och William sitta bak som i vanlig ordning. Men på helgerna vill man ju ändå kunna ta bilen till affären eller var som helst för den delen utan att behöva trängas. Hoppas på att vi kommer på någon fiffig lösning, annars måste jag skiljas ifrån min kära bil och det är jag verkligen inte så sugen på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0