Njut

3 av 3 barn sover. Ja, de stora somnade för ett bra tag sedan medans den minsta hade svårt att släppa mamma, men tillslut vann sömnen över henne också. Nu tänkte jag passa på att bada läääänge, eftersom att detta är den enda stunden på dagen som jag får vara helt själv! 



Helgen bestod först och främst av shopping med min fina svärmor i fredags + att jag brände bort ett födelsemärke från näsan som hade fått fnatt och börjat växa mer och mer under varje graviditet! Så är inte allt för vackert på näsan nu. Hur som så hittade vi mycket fint till barnen, byxnötarn William fick fyra par nya brallor att nöta sönder samt lite annat. Lykke fick sig nya klänningar, trosor och så köpte farmorn en hello kitty väska (som hon sovit med sen dess). Till Ailin blev det två bodys, ett par brallor, två dregglisar och två mössor. Sen fick jag mig även ett par skor, så nu slipper jag bli dyblöt efter en promenad. Det blev iaf en hel dag på stan och landade här hemma vid åtta. Kan tala om att jag hade kraftigt ont i benen efter allt springande hit och dit, pjuuh jag är inte van detta än! Hade en mycket trevlig dag med svärmor, som jag mer än gärna gör om igen!



Lördagen spenderade vi i Högås i en stuga med Sandra och Linus! Ailin fick åka skoter för första gången, vilket gick jätte bra och hon somnade så fort skotern startades. Lykke busade med sin gudmor och William lyckades få sig en abborre.. Och jag, ja jag lyckades även bränna fast en macka i mackjärnet, sådär så det fastnade så ini helvetet! + poäng till mig liksom... not. 


Kidsen var helt slut efter dagen, Lykke tog till och med en extra powernap i bilen påväg hem, men somnade ändå samma tid som vanligt på kvällen.






Söndagen fick jag sovmorgon till tio, vilket behövdes och jag kände mig som en ny människa eller ja nästan! Tack gogubben och tack Ailin för att du sov extra länge samt log mot mig, så fort jag öppnare ögonen. Hade däremot lite feber till och från hela dagen, så passade faktiskt på att vila varje gång Ailin skulle sova. Efter middagen tog vi en promenad hela familjen, jisses va he blåste men skönt ändå!


Nästa helg ska gogubben på firma fest i laisvegas (Laisvall), så jag funderar på att ta med mig kidsen och köra till Arjeplog på fredag, det är nämligen marknad där då. Munkar till mig och ballonger till kidsen, ja så får det bli! Hoppas dock att näsan läkt lite tills dess, för he se rent utav för hemskt ut just nu, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0