6 månader

Den 8 augusti blev vår minsta sex månader! Förstår ni, ett HALVÅR redan 😳 Hon har verkligen humör, en bestämd ung dam precis som storasyster Lykke ❤️ Envis som en gnu och så himla go, pussas och kramas ligger högt upp på hennes "att göra" lista 😘 Den här damen kommer gå långt i livet, utan tvekan! Men för tillfället önskar jag att tiden saktade ner lite!



Första ordet kom i torsdags! Här har man burit, tröstat och ammat på i sex månader och som tack säger hon PAPPA först 😂 #skitunge



Hon är fortfarande väldigt mammig och vill inte alls vara ifrån mig allt för länge, en kvart om jag har tur liksom. Det senaste är att hon sitter själv kortare stunder och drar sig framåt på mattor, men har inte riktigt förstått hur man gör på golvet, så då kommer humöret fram igen! Så arg över att det inte går som hon vill 😂❤️


Smakisarna går bra, hon har väl egentligen ätit typ allt nu. Hon smakar nämligen på min mat (det som är osaltat) och så får hon gröt två ggr per dag och frukt. Äpple är en stor favvo, även banan i bitar (skrapad banan är tydligen blää), melon är grejer he också. Att äta är än så länge inga problem för henne, smakar på allt och har endast spottat ut den skrapade bananen då och så blir hon sur när maten är slut 😂 mitt lilla matvrak

Försöker även introducera ersättning. Det är väl det enda som går sådär, hon tittar på mig som om jag vore helt dum i huvudet och så äter hon lite tills hon sedan spottar ut allt igen. Fastän hon är hungrig! Hade helst velat dra ut på amningen och bara amma om nätterna. Funderar på om jag bara måste bryta helt på en bestämd dag liksom. Men det får vänta tills skola och förskola dragit igång igen, tills dess fortsätter vi testa lite då och då 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0