Hemgång i fredags!

Vi skulle egentligen bli helt utskrivna från bb/patienthotellet i lördags. Men på fredagen hade vi tid för ett pku test samt öronprovet och gulhetsprov på bb eftervård, då lyckades gogubben få in oss på ronden på bb bara en timme efteråt! Bella blev godkänd av barnläkaren och vi kunde åka hem, hallelulja!



Hon vägde 4015g när hon föddes, men hade gått ner till 3645g. Rätt så mycket, men under -10% så godkänt för att få skrivas ut ändå! 


Imorgon ska vi ta och ringa bvc, så vi får till ett möte inom snar framtid. Skulle gärna vilja fara och väga henne i veckan iaf. Däremot är jag säker på att hon börjat gå upp nu, så mycket som hon äter.



Var lite orolig/nojjig över hur Ailin skulle ta he att vi kom hem med en bebis. Med tanke på att jag och hon i princip suttit ihop i varandra i två år ❤ Men till min förvåning så tar hon he så bra, hjälper till med blöjbyten, hämtar kläder osv och håller mer än gärna i lillasyster så fort hon kan och är så mjuk å go med henne. Underbart! Sen flyttade vi ju över Ailin till sin säng, även det har gått bra. Hon sover hela nätterna och har inga invändningar mot att ligga i sin säng ❤

Även William och Lykke tar he bra, men det visste jag redan och de är så stora så de förstår. Lykke tycker däremot det är liiite läskigt att hålla i Bella med tanke på nacken och William är ju veteran på det här vid detta laget, men han kommer nog ha det kämpigt i tonåren med tre små systrar, Hahahah!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0