4 månader

Imorgon blir vår lilla pratkvarn fyra månader och vi hade tid på bvc för en vanlig koll idag. 8345g och 64,3cm ren kärlek! ♥


Den här gången gissade maken rätt, med sina 8400g och jag gissade på 8200g. Däremot safade han med att gissa på samma längd som mig, vilket jag hade rätt på 😂 

På senaste tiden har hon blivit mer med, vaken mer och sååå intresserad över allt omkring sig. Vilket har resulterat sig i att när hon äter och någon går förbi osv, så släpper hon bröstet och kastar bak huvudet för att kunna se vad som händer. Nicke nyfiken alltså! 



Hon är en väldigt glad och pratsam liten dam, som mer än gärna skrattar med storebror. Bara William som fått ett ordentligt skratt ännu ❤️ så fint att se! Hon blir så glad över att se och pratar så mycket med Ailin. Ailin är fortfarande väldigt beskyddande och go mot lillasyster, och man märker på dem två att de trivs ihop! Lykke tycker om att hjälpa till med vissa saker och hålla i lillasyster en liiiiten stund, tror minsann Lykke längtar tills Bella kan krypa, gå i gåstolen eller gå själv. Så de kan leka på riktigt ❤️

Sen har ju Bella sina perioder när hon behöver öka mjölk mängden i pattarna och äter därför som om hon aldrig fått mat vissa nätter, medans hon annars brukar äta sista gången vid 22-23 och äta igen vid 03-04 och vakna för dagen vid 06-08. Hur som helst så är båda helt okej för mig, med tanke på att både Lykke och Ailin åt minst tre ggr om nätterna. Så detta är ju nästan lite väl lyxigt, men som sagt så kan även Bella äta hur många ggr som helst vissa gånger om nätterna.

Att plocka upp henne från babygymmet, ta henne från någon annan osv, får man absolut inte göra om man inte pratar med henne eller säger något just innan. Annars kan hon fort få sån panik. Men så länge man säger något så blirre inget gråt, en utvecklingsfas även det. Men att vara hos mig är fortfarande nr ett för henne.

Alltid nära mamma ❤️ och så mysigt att hon har börjat hålla om en lite eller ta tag i mitt linne för att försöka dra mig närmare! 



Ja och att dra storasystrarna i håret är en hit, mig kan hon inte slita i håret då jag alltid har det i en knut nu mera 😂


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0