Höstlov

I veckan ärre lov för kidsen och Bella lyckades dra på sig världens förkylning som bröt ut natten till måndag, lagomt till lovet så att säga.  Högfeber, hes, ont i halsen och snorig. Önskar verkligen att jag kunde byta med henne, så jobbigt att se henne såhär sjuk..

De andra kidsen har iaf klarat sig, även jag då. Så nu håller jag tummarna på att ingen annan trillar dit!

Vi har iaf hängt med barnens ena kusin som är på besök här under lovet, så mysigt att få rå om honom! Pratar så klart om Kevin, som för övrigt är 13år nu!!! Det skiljer lika många år mellan Bella och Kevin, som mellan mig och Kevin. Och jag minns så väl första gången jag höll i honom som bebis, jisses vad tiden går!


Som ni kanske förstår så har vi inget speciellt in bokat i veckan förutom på fredag. För då har Lykke en tid inbokat för att ta hål i öronen, hon har tjatat så mycket och vill verkligen! Så vi bestämde att hon får göra det, men maken vill absolut inte följa med och se på. Hahah, han får ont i hjärtat av att veta att hon kommer få ont. Har pratat mycket med Lykke om att det gör ont, men att smärtan försvinner snabbt. Hon vill iaf göra det ändå och ändrar hon sig när vi väl är där, så är det helt okej 😊 Bokade iaf tid hos en som tar båda hålen samtidigt, så hon inte ska behöva känna samma smärta två ggr. 

Imorgon kommer maken hem igen! Så efterlängtad och ännu mer nu då Bella är sjuk. Så tråkigt för de stora kidsen att inte få hitta på något roligt under lovet. Ja, William kan ju gå till en kompis. Men Lykke och Ailin får liksom välja mellan att vara ute på tomten eller leka inne. Fast igår var min mor och Kevin så snälla och tog med sig Lykke och William på badhuset, vilket som var så uppskattat! Ailin var så trött efter den hära tidsomställning mellan sommartid och vintertid, så hon fick stanna hemma och vila istället. Inget som hon led av kan jag säga, då hon älskar att mysa och sova.

Och kan bara säga att den här mamman ligger så mycket på minus på sov kontot just nu, så från och med imorgon ska jag ta alla chanser att kunna vila med Bella under dagen! Känner redan nu hur skönt he kommer bli, haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0